Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus kulttuurialallaLaajuus (5 op)

Tunnus: KUKU3

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Johanna Muhonen

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op

Ilmoittautumisaika

01.04.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

30.09.2025 - 19.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurituotanto ja Tulkkaus

Toimipiste
  • Jyväskylän kampus
  • Turun kampus
Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 100

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
  • Anna Leino
  • Paula Kostia
Vastuuopettaja

Johanna Muhonen

Ryhmät
  • amkKm_s24_TUR
    amkKm_s24_TUR
  • amkKm_s24_JYV
    amkKm_s24_JYV

Tavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Aika ja paikka

Opintojakso sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella sekä verkossa, itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää lähiopetusta kampuksella, yhteisiä webinaareja, itsenäistä tiedonhankintaa, tehtäviä sekä ryhmätöitä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on ahotoitavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointimenetelmät:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op

Ilmoittautumisaika

01.04.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.09.2025 - 19.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurituotanto ja Tulkkaus

Toimipiste

Paikkaan sitomaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 250

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
  • Jyrki Simovaara
Vastuuopettaja

Johanna Muhonen

Ryhmät
  • Kuve
    Kuve
  • amkKmV_s24_PKS
    amkKmV_s24_PKS
  • amkKmV_s24_TRE
    amkKmV_s24_TRE

Tavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on ahotoitavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op

Ilmoittautumisaika

01.09.2024 - 23.05.2025

Ajoitus

01.06.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurituotanto ja Tulkkaus

Toimipiste

Paikkaan sitomaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 250

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
  • Elisa Närhi
Vastuuopettaja

Johanna Muhonen

Ryhmät
  • Kuve
    Kuve

Tavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on ahotoitavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op

Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

24.10.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurituotanto ja Tulkkaus

Toimipiste
  • Kauniaisten kampus
  • Turun kampus
Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 100

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
  • Paula Kostia
  • Mayreth Wolff
Vastuuopettaja

Johanna Muhonen

Ajoitusryhmät
  • Kauniainen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Turku (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • amkKm_s23_PKS
    amkKm_s23_PKS
  • amkKm_s23_TUR
    amkKm_s23_TUR
Pienryhmät
  • Kauniainen
  • Turku

Tavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Aika ja paikka

Opintojakso sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella sekä verkossa, itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää lähiopetusta kampuksella, yhteisiä webinaareja, itsenäistä tiedonhankintaa, tehtäviä sekä ryhmätöitä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on ahotoitavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointimenetelmät:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op

Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

07.10.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurituotanto ja Tulkkaus

Toimipiste

Paikkaan sitomaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 250

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
  • Jyrki Simovaara
  • Mayreth Wolff
Vastuuopettaja

Anna Leino

Ryhmät
  • AVOK_V_S24
    avoK_v_s24
  • Kuve
    Kuve

Tavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on ahotoitavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op

Ilmoittautumisaika

01.09.2023 - 24.05.2024

Ajoitus

01.06.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurituotanto ja Tulkkaus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 250

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
  • Anna Leino
  • Paula Kostia
  • Jouni Kärkkäinen
  • Mayreth Wolff
Vastuuopettaja

Paula Kostia

Tavoitteet

Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.

Sisältö

- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on ahotoitavissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.

Lisätiedot

Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.

5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op