Digitaalisuus kulttuurialallaLaajuus (5 op)
Tunnus: KUKU3
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Johanna Muhonen
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op
Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
30.09.2025 - 19.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
Toimipiste
- Jyväskylän kampus
- Turun kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 100
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
- Anna Leino
- Paula Kostia
Vastuuopettaja
Johanna Muhonen
Ryhmät
-
amkKm_s24_TURamkKm_s24_TUR
-
amkKm_s24_JYVamkKm_s24_JYV
Tavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Aika ja paikka
Opintojakso sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella sekä verkossa, itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää lähiopetusta kampuksella, yhteisiä webinaareja, itsenäistä tiedonhankintaa, tehtäviä sekä ryhmätöitä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on ahotoitavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointimenetelmät:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op
Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
01.09.2025 - 19.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
Toimipiste
Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 250
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
- Jyrki Simovaara
Vastuuopettaja
Johanna Muhonen
Ryhmät
-
KuveKuve
-
amkKmV_s24_PKSamkKmV_s24_PKS
-
amkKmV_s24_TREamkKmV_s24_TRE
Tavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on ahotoitavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op
Ilmoittautumisaika
01.09.2024 - 23.05.2025
Ajoitus
01.06.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
Toimipiste
Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 250
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
- Elisa Närhi
Vastuuopettaja
Johanna Muhonen
Ryhmät
-
KuveKuve
Tavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on ahotoitavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 01.09.2024
Ajoitus
24.10.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
Toimipiste
- Kauniaisten kampus
- Turun kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 100
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
- Paula Kostia
- Mayreth Wolff
Vastuuopettaja
Johanna Muhonen
Ajoitusryhmät
- Kauniainen (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Turku (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
amkKm_s23_PKSamkKm_s23_PKS
-
amkKm_s23_TURamkKm_s23_TUR
Pienryhmät
- Kauniainen
- Turku
Tavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Aika ja paikka
Opintojakso sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella sekä verkossa, itsenäistä työskentelyä sekä ryhmätyöskentelyä.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää lähiopetusta kampuksella, yhteisiä webinaareja, itsenäistä tiedonhankintaa, tehtäviä sekä ryhmätöitä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on ahotoitavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointimenetelmät:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
07.10.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
Toimipiste
Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 250
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
- Jyrki Simovaara
- Mayreth Wolff
Vastuuopettaja
Anna Leino
Ryhmät
-
AVOK_V_S24avoK_v_s24
-
KuveKuve
Tavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on ahotoitavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista lähi- ja/tai verkko-opetukseen.
Opetuskertojen määrä ja ajankohta on etukäteen nähtävillä lukkarikoneessa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op
Ilmoittautumisaika
01.09.2023 - 24.05.2024
Ajoitus
01.06.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 250
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (AMK)
Opettaja
- Anna Leino
- Paula Kostia
- Jouni Kärkkäinen
- Mayreth Wolff
Vastuuopettaja
Paula Kostia
Tavoitteet
Opiskelija
- Tuntee digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla.
- Tietää digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisen perusteet.
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalisen tuotannon.
- Osaa ottaa toteutuksessa huomioon tuotannon tekniset, sisällölliset ja vuorovaikutukselliset elementit.
Sisältö
- elämyksellisyys, vuorovaikutus ja osallistaminen digitaalisissa ympäristöissä
- teknologisten ratkaisujen hyödyntäminen tuotannoissa
- digitaalisen tuotannon tekeminen käytännössä ja tuotannon arviointi.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
Artikkelit
Blogit
Videot
Podcastit
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on ahotoitavissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointitavat:
Vertaisarviointi
Itsearviointi
Lehtorin antama arviointi
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia opintojakson tehtäviä hyväksytysti tai tehtäviä ei ole palautettu annettujen palautusaikojen puitteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen kaipaa vielä harjoitusta.
Tuotantoprojekti jää sisällöltään suppeaksi ja sen raportointi jää vajaaksi taustoituksen ja reflektoinnin osalta.
Lähdeaineistojen käyttäminen vaatii harjoitusta ja aikataulujen ja tehtävien ohjeiden noudattaminen on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä digitaalisuuden ilmiöitä ja mahdollisuuksia kulttuurialalla, mutta tiedon soveltaminen jää melko yleiselle tasolle.
Tuotantoprojektissa on nähtävillä tuotannon rakentumisen prosessi kokonaisuudessaan ja raportointi on suoritettu ohjeiden mukaan. Projektin taustoitus ja reflektointi osoittaa opiskelijan tunnistavan digitaalisten tuotantojen vaatimuksia.
Lähdeaineistoja on käytetty, mutta niiden sidosteisuus käsiteltävään aiheeseen kaipaa vielä harjoitusta.
Opintojakso on suoritettu pääasiassa aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa kokonaisuudessaan hallitsevansa digitaalisuuden ilmiöt ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa hyvin ja tuoda esille digitaalisuuden mahdollisuuksia oivaltavasti.
Tuotantoprojektin toteuttamisessa opiskelija on osoittanut sisällön suunnittelussa innovatiivisuutta ja huomioinut yleisökokemuksen. Projektin raportointi on suoritettu huolellisesti ja reflektointi osoittaa kykyä toiminnan kehittämiseen.
Lähdeaineiston käyttäminen on sujuvaa ja lähteet tukevat erinomaisesti tehtävien sisältöjä.
Opintojakso on suoritettu aikataulussa ja annettuja tehtävänantoja noudattaen.
Lisätiedot
Opintojaksolla opit tuntemaan digitaalisuuden mahdollisuuksia taide- ja kulttuurialalla ja saat perustietoa digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuottamisesta. Opintojakso sopii opiskelijalle, joka haluaa oppia teknisen tuotannon perusteita ja oppia hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia tuotantoprosessissa.
5 op:n opintojakso muodostuu kahdesta osasta:
Digitaalisen tuotannon työkalut 3 op
Digitaalisen tuotannon toteutus -projekti 2 op