Siirry suoraan sisältöön

Yhteiskunnallinen viestintä ja sosiaalinen markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: YYVSM06

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa

Sisältö

Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio

Ilmoittautumisaika

29.03.2024 - 06.09.2024

Ajoitus

30.08.2024 - 02.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KulTu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 600

Koulutus
  • Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
  • Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
  • Arto Lindholm
  • Pasi Toivanen
Vastuuopettaja

Pasi Toivanen

Ryhmät
  • yamkK_K24_PKS
    yamkK_k24_PKS
  • yamkY_s24_PKS
    yamkY_s24_PKS
  • AVOKYAMK_V_S24
    avokYAMK_v_s24
  • avoyYAMK_v_s24
    avoyYAMK_v_s24

Tavoitteet

Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa

Sisältö

Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio

Aika ja paikka

Webinaarit:

Pe 13.9.2024 klo 9.15–12 ja
Ma 2.12.2024 klo 9.15–11

Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen

Opetusmenetelmät

Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

01.01.2023 - 29.01.2024

Ajoitus

10.01.2024 - 12.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KulTu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 600

Koulutus
  • Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
  • Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
  • Arto Lindholm
  • Pasi Toivanen
Vastuuopettaja

Pasi Toivanen

Ryhmät
  • yamkY_s23_PKS
    yamkY_s23_PKS
  • yamkK_K24_PKS
    yamkK_k24_PKS
  • AVOYYAMK_V_K24
    avoyYAMK_v_k24
  • AVOKYAMK_V_K24
    avokYAMK_v_k24

Tavoitteet

Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa

Sisältö

Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio

Aika ja paikka

Webinaarit:

Pe 26.1.2023 klo 9.15–12.00
Pe 12.4.2023 klo 9.15–11.00

Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen

Opetusmenetelmät

Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 01.10.2023

Ajoitus

30.08.2023 - 01.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KulTu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 600

Koulutus
  • Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
  • Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
  • Arto Lindholm
  • Pasi Toivanen
Vastuuopettaja

Pasi Toivanen

Ryhmät
  • yamkY_s23_PKS
    yamkY_s23_PKS
  • yamkK_k23_PKS
    yamkK_k23_PKS
  • AVOYYAMK_v_s23
    avoyYAMK_v_s23
  • AVOKYAMK_V_S23
    avokYAMK_v_s23

Tavoitteet

Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa

Sisältö

Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio

Aika ja paikka

Webinaarit:

Ti 5.9.2023 klo 9.15–12 ja
Pe 1.12.2023 klo 9.15–11

Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen

Opetusmenetelmät

Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

07.04.2022 - 30.01.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KulTu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 600

Koulutus
  • Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
  • Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
  • Arto Lindholm
  • Pia Lundbom
  • Pasi Toivanen
Vastuuopettaja

Pasi Toivanen

Ryhmät
  • AVOKYAMK_V_K23
    avokYAMK_v_k23
  • yamkK_k23_PKS
    yamkK_k23_PKS
  • yamkY_s22_PKS
    yamkY_s22_PKS

Tavoitteet

Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa

Sisältö

Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio

Aika ja paikka

Webinaarit:

Ti 31.1.2023 klo 9.15–12.00
To 13.4.2023 klo 9.15–11.00

Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen

Opetusmenetelmät

Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.

Arviointiasteikko

0-5