Yhteiskunnallinen viestintä ja sosiaalinen markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: YYVSM06
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa
Sisältö
Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Ilmoittautumisaika
29.03.2024 - 06.09.2024
Ajoitus
30.08.2024 - 02.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KulTu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 600
Koulutus
- Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
- Arto Lindholm
- Pasi Toivanen
Vastuuopettaja
Pasi Toivanen
Ryhmät
-
yamkK_K24_PKSyamkK_k24_PKS
-
yamkY_s24_PKSyamkY_s24_PKS
-
AVOKYAMK_V_S24avokYAMK_v_s24
-
avoyYAMK_v_s24avoyYAMK_v_s24
Tavoitteet
Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa
Sisältö
Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Aika ja paikka
Webinaarit:
Pe 13.9.2024 klo 9.15–12 ja
Ma 2.12.2024 klo 9.15–11
Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.01.2023 - 29.01.2024
Ajoitus
10.01.2024 - 12.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KulTu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 600
Koulutus
- Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
- Arto Lindholm
- Pasi Toivanen
Vastuuopettaja
Pasi Toivanen
Ryhmät
-
yamkY_s23_PKSyamkY_s23_PKS
-
yamkK_K24_PKSyamkK_k24_PKS
-
AVOYYAMK_V_K24avoyYAMK_v_k24
-
AVOKYAMK_V_K24avokYAMK_v_k24
Tavoitteet
Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa
Sisältö
Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Aika ja paikka
Webinaarit:
Pe 26.1.2023 klo 9.15–12.00
Pe 12.4.2023 klo 9.15–11.00
Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 01.10.2023
Ajoitus
30.08.2023 - 01.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KulTu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 600
Koulutus
- Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
- Arto Lindholm
- Pasi Toivanen
Vastuuopettaja
Pasi Toivanen
Ryhmät
-
yamkY_s23_PKSyamkY_s23_PKS
-
yamkK_k23_PKSyamkK_k23_PKS
-
AVOYYAMK_v_s23avoyYAMK_v_s23
-
AVOKYAMK_V_S23avokYAMK_v_s23
Tavoitteet
Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa
Sisältö
Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Aika ja paikka
Webinaarit:
Ti 5.9.2023 klo 9.15–12 ja
Pe 1.12.2023 klo 9.15–11
Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
07.04.2022 - 30.01.2023
Ajoitus
16.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KulTu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 600
Koulutus
- Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
- Arto Lindholm
- Pia Lundbom
- Pasi Toivanen
Vastuuopettaja
Pasi Toivanen
Ryhmät
-
AVOKYAMK_V_K23avokYAMK_v_k23
-
yamkK_k23_PKSyamkK_k23_PKS
-
yamkY_s22_PKSyamkY_s22_PKS
Tavoitteet
Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen merkityksen yhteiskuntavastuun ja kestävän kehityksen näkökulmista
- osaa tunnistaa ja arvioida yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti ongelmia aiheuttavia ajattelu- ja toimintamalleja ja ilmiötä
- kykenee suunnittelemaan ja toimenpanemaan yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin keinoilla toteutettavan vaikuttamisprojektin käytäntöön
- tuntee yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin menetelmät ja osaa hyödyntää niitä oman yhteisön toiminnan johtamisessa
Sisältö
Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Aika ja paikka
Webinaarit:
Ti 31.1.2023 klo 9.15–12.00
To 13.4.2023 klo 9.15–11.00
Osallistumislinkki: https://humak.zoom.us/my/toivanen
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutteinen verkkokurssi. Opetukseen sisältyy kaksi webinaaria.
Arviointiasteikko
0-5