Siirry suoraan sisältöön

Strateginen viestintä ja markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: KUYSVM02

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön

Sisältö

Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu

Ilmoittautumisaika

07.12.2023 - 29.01.2024

Ajoitus

12.01.2024 - 14.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KulTu

Toimipiste

Paikkaan sitomaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 30

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
  • Kari Keuru
  • Pasi Toivanen
  • Pekka Vartiainen
  • Oona Tikkaoja
  • Jarmo Röksä
Vastuuopettaja

Pekka Vartiainen

Ryhmät
  • AVOKYAMK_V_K24
    avokYAMK_v_k24
  • yamkK_K24_PKS
    yamkK_k24_PKS
  • AVOKYAMK_V_S23
    avokYAMK_v_s23

Tavoitteet

Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön

Sisältö

Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 30.01.2023

Ajoitus

13.01.2023 - 30.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KulTu

Toimipiste

Paikkaan sitomaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 30

Koulutus
  • Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
  • Pasi Toivanen
  • Pekka Vartiainen
  • Benny Majabacka
  • Niila Tamminen
Vastuuopettaja

Pekka Vartiainen

Ryhmät
  • yamkK_k23_PKS
    yamkK_k23_PKS

Tavoitteet

Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.

Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön

Sisältö

Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu

Arviointiasteikko

0-5