Strateginen viestintä ja markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: KUYSVM02
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön
Sisältö
Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu
Ilmoittautumisaika
07.12.2023 - 29.01.2024
Ajoitus
12.01.2024 - 14.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KulTu
Toimipiste
Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 30
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
- Kari Keuru
- Pasi Toivanen
- Pekka Vartiainen
- Oona Tikkaoja
- Jarmo Röksä
Vastuuopettaja
Pekka Vartiainen
Ryhmät
-
AVOKYAMK_V_K24avokYAMK_v_k24
-
yamkK_K24_PKSyamkK_k24_PKS
-
AVOKYAMK_V_S23avokYAMK_v_s23
Tavoitteet
Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön
Sisältö
Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 30.01.2023
Ajoitus
13.01.2023 - 30.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KulTu
Toimipiste
Paikkaan sitomaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 30
Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettaja
- Pasi Toivanen
- Pekka Vartiainen
- Benny Majabacka
- Niila Tamminen
Vastuuopettaja
Pekka Vartiainen
Ryhmät
-
yamkK_k23_PKSyamkK_k23_PKS
Tavoitteet
Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön
Sisältö
Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu
Arviointiasteikko
0-5