Youth as a phase of life (5cr)
Course unit code: NUAM2
General information
- Credits
- 5 cr
Objective
Students
- Master the central theories of growth and development and can apply them to the practical work with young people.
- Can support a young individual’s development and identity in a goal-oriented manner.
- Understand the significance of growth conditions and environment for growth and development.
Content
- central theories of upbringing and development and the developmental transitions in youth
- The impact of society and environment on growth and development
- The challenges and possibilities of technology and urbanization for young people
- The significance of youth cultures and peer activities for growth and development
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on tuonut esille yhden tai kaksi näkökulmaa seuraavista opintojakson tavoitteista: kasvatus- ja kehitysteoriat nuoruudessa, nuoruuden kehitystehtäviä ja identiteettiin liittyviä seikkoja tai kasvuolosuhteiden sekä ympäristön vaikutusta nuoruuteen (1). - On tuonut esiin opintojakson tavoitteiden keskeiset kolme näkökulmaa: kasvatus- ja kehitysteoriat nuoruudessa, nuoruuden kehitystehtäviä ja identiteettiin liittyviä seikkoja sekä kasvuolosuhteiden ja ympäristön vaikutusta liittäen ne nuoruuteen elämänvaiheena. (2)
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on tuonut esiin opintojakson tavoitteiden kolmen näkökulman (kasvatus- ja kehitysteoriat nuoruudessa, nuoruuden kehitystehtäviä ja identiteettiin liittyviä seikat sekä kasvuolosuhteiden ja ympäristön vaikutus nuoruuteen) kautta niiden merkitystä nuoruuteen ja avannut myös hieman mahdollista vaikutusta nuoren tulevaisuuteen. (3) Opiskelija on tuonut nuoruuden käsitekartassa esille laajasti opintojakson tavoitteiden merkitystä nuoruuteen, sekä pohtinut niiden kautta sekä kasvua eteenpäin vieviä että kehitystä haastavia asioita nuoruudessa ja niiden mahdollista vaikutusta tulevaisuudessa. (4)
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on tunnistanut ja tuonut esille kehitykseen vaikuttavia positiivisia- ja riskitekijöitä. Hän on pohtinut opintojakson tavoitteiden kautta nuoruutta elämänvaiheena, sen kasvuolosuhteita sekä niiden vaikutusta tulevaisuuteen, ja osaa linkittää ne kasvatukseen ja yhteisöpedagogin työhön.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty (0): Opiskelija ei ole tuonut esiin tehtävässään opintojakson tavoitteisiin liittyviä asioita, ja työstä puuttuu käsitys nuoruudesta.
Further information
Level: Explorer