Ruotsi (P) (5sp)
Kod: YHRU01-3020
Förverkligandets information
- Anmälningstid
- 01.04.2019 - 01.10.2019
- Registrering för implementering har avslutats.
- Tajmning
- 01.09.2019 - 31.07.2020
- Implementeringen har avslutats.
- Antal studiepoäng
- 5 sp
- Local portion
- 5 sp
- Prestationssätt
- Kontaktundervisning
- Ansvarig enhet
- Järjestö- ja nuorisotyö
- Verksamhetspunkt
- Kuopion kampus
- Undervisningsspråk
- svenska
- Antal studerande (min. - max.)
- 8 - 30
- Utbildning
- Tulkkauksen koulutus (AMK)
Vitsordsskala
0-5
Lärandemål
Opiskelija:
• osaa aktiivisesti käyttää oman alansa sanastoa sekä suullisesti että kirjallisesti ruotsin kielellä
• osaa viestiä moniammatillisissa työyhteisöissä sekä suullisesti että kirjallisesti ruotsin kielellä
• osaa toimia erilaisissa kansainvälisissä ammatillisissa tilanteissa ruotsin kielellä
• osaa toimia erilaisissa haastattelu- ja ohjaustilanteissa ruotsin kielellä
• selviytyy työnhausta ruotsiksi ja osaa esitellä toimintaympäristöään ja työtehtäviään ruotsin kielellä
• osaa hankkia tietoa erilaisista ruotsinkielisistä oman alan lähteistä
• ymmärtää asiatyylin ja puhekielen eron ja osaa käyttää niitä asianmukaisesti.
Innehåll
Opintojaksossa perehdytään kirjalliseen ja suulliseen viestintään erilaisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, neuvottelut, puhelinkeskustelut, sähköpostit, työnhaku). Sisältönä on lisäksi mm. erilaiset ohjaus-, haastattelu- ja neuvontatilanteet sekä oman alan tiedon hankinta ja hyödyntäminen ammattitaidon ylläpitämisessä.
Opintojakso toteutuu jatkumona 2 op + 3 op.
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
1 tai tyydyttävä: Opiskelija ymmärtää välttämättömät aiheeseen liittyvät teoreettiset ja soveltavat periaatteet. Opiskelijalla soveltamiskyky on kuitenkin vakavasti puutteellinen. Opiskelija hallitsee 48–57% opintojakson sisällöistä ja tavoitteista.
2 tai tyydyttävä: Opiskelija ymmärtää aiheeseen liittyviä tärkeimpiä teoreettisia ja soveltavia periaatteita. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan aiheeseen liittyvissä tyypillisissä tilanteissa, mutta osoittaa huomattavaa epävarmuutta muilta osin. Opiskelija hallitsee 58–67% opintojakson sisällöistä ja tavoitteista.
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
3 tai hyvä: Opiskelija osoittaa hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa taitoa pääosin asianmukaisesti. Opiskelija osoittaa kuitenkin epävarmuutta joidenkin moniulotteisempien näkökohtien hallinnassa. Opiskelija hallitsee 68–77% opintojakson sisällöistä ja tavoitteista.
4 tai hyvä: Opiskelija osoittaa erittäin hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa taitoa asianmukaisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen työskentelyyn sekä kirjallisten että taitoperustaisien tehtävien osalta. Opiskelijan teoreettisen tai taitoperustaiseen aineksen hallintaan liittyvät virheet eivät ole perustavaa laatua. Opiskelija hallitsee 78–89% opintojakson sisällöistä ja tavoitteista.
Arviointikriteerit, berömliga (5)
5 tai kiitettävä: Opiskelija osoittaa erinomaista teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta sekä osaa soveltaa taitoa erittäin hyvin. Opiskelija kykenee laajaan itsenäiseen työskentelyyn sekä kirjallisten että taitoperustaisien tehtävien osalta. Opiskelija hallitsee 90–100% opintojakson sisällöistä ja tavoitteista.
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Täydennettävä: Opiskelija ei omaa aiheeseen liittyvää vähimmäistason tietoa. Opiskelija hallitsee 0-39 % opintojakson sisällöistä ja tavoitteista.