Siirry suoraan sisältöön

Monimuotoisuus (YAMK + AVO + CO) (5op)

Toteutuksen tunnus: YMM05-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2021 - 01.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2021 - 31.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Järjestö- ja nuorisotyö
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 600
Koulutus
Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
Opettajat
Tiina Valkendorff
Pekka Vartiainen
Hanna Elomaa-Kiuru
Zita Kobor-Laitinen
Paula Kostia
Satu Riikonen
Laura Keihäs
Ajoitusryhmät
Tutkinto-opiskelijat (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
Avoin AMK (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
CampusOnline (Koko: 200 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
yamkK_k21_PKS
yamkK_k21_PKS
avoYYAMK_v_s21
avoYYAMK_v_s21
avokYAMK_v_s21
avokYAMK_v_s21
yamkY_s21_PKS
yamkY_s21_PKS
avoyYAMK_s21
avoyYAMK_s21
avokYAMK_s21
avokYAMK_s21
Pienryhmät
Tutkinto-opiskelijat
Avoin AMK
CampusOnline
Opintojakso
YMM05

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija:
- ymmärtää sosiaalisen todellisuuden rakentumisen kielen kautta
- tunnistaa valtadiskurssin, vastadiskurssin ja ammattilaisdiskurssin välisiä suhteita ja osaa soveltaa tietoa omassa viestinnässään erilaisissa yhteisöissä
- osaa ammatillisessa toiminnassaan arvioida ja muokata kielen ja muiden ilmaisukeinojen kautta toteutuvaa yhdenvertaista ja arvostavaa kohtaamista
- kykenee edistämään saavutettavuutta ja moninaisuutta arvostavia toimintatapoja yhteisöissä ja verkostoissa
- tiedostaa moninaisuutta estäviä ajattelumalleja ja rakenteita ja osaa toimia niiden purkamiseksi

Suoritustavat

Osallistumalla opintojaksolle.

Sisältö

- Yhdenvertaisuutta edistävää ja moninaisuutta arvostavaa toimintaa ohjaavat eettiset periaatteet ja lainsäädännölliset lähtökohdat
- Sosiaalinen konstruktionismi ja multimodaalinen diskurssintutkimus yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan toiminnan tarkastelun välineenä
- Sosiaalipedagoginen ajattelu sosiaalisesti kestävän ja monimuotoisuutta arvostavan toiminnan edistämisessä

Siirry alkuun