Strateginen viestintä ja markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: KUYSVM02-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2022 - 30.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2023 - 30.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Kulttuurituotanto ja Tulkkaus
- Toimipiste
- Paikkaan sitomaton
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 30
- Koulutus
- Kulttuurituotannon koulutus (YAMK)
- Opettajat
- Pasi Toivanen
- Pekka Vartiainen
- Benny Majabacka
- Niila Tamminen
- Opintojakso
- KUYSVM02
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opintojaksolla perehdytään viestintään ja markkinointiin organisaation strategisen johtamisen näkökulmasta. Erityistarkastelussa on, miten viestintä ja markkinointi suunnitellaan ja toteutetaan tavoitteellisesti organisaation strategisen mission saavuttamiseksi. Opinnoissa perehdytään aihealueen tietopohjaan, tehdään case-analyysejä ja syvennytään kulttuuriorganisaation strategisen viestinnän ja markkinoinnin suunnitteluun ja suunnitelman toimenpanemiseen käytännössä.
Opintojakson opiskeltuaan opiskelija:
- ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin merkityksen organisaation strategisessa johtamisessa
- tuntee strategiaviestinnän ja -markkinoinnin perusteet
- osaa arvioida organisaatioiden viestintää ja markkinointia strategisen johtamisen näkökulmasta ja tunnistaa kehittämistarpeet
- osaa suunnitella organisaation strategista viestintää ja markkinointia ja kykenee toimeenpanemaan suunnitelman käytäntöön
Sisältö
Sisällöt:
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin tietopohja ja kehittämismenetelmät
- strategisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman tekeminen ja suunnitelman toimeenpaneminen
- kulttuurialan muutostarpeiden ennakointi viestinnän ja markkinoinnin strategisessa johtamisessa: monialainen toimintaympäristö, kansainvälisyys, digitalisaatio, tulevaisuusorientoitunut ajattelu