Uutta luovaa järjestöosaamista (YAMK + AVO) (5op)
Toteutuksen tunnus: JTO03-ULJ-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2023 - 23.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.04.2024 - 15.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tyke, Seikkailu ja YAMK
- Toimipiste
- Helsingin TKI-keskus (Ilkka)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 100
- Koulutus
- Yhteisöpedagogin koulutus (YAMK)
- Opettajat
- Kimmo Lind
- Tarja Nyman
- Kristiina Vesama
- Vastuuopettaja
- Tarja Nyman
- Ryhmät
-
yamkY_s23_PKSyamkY_s23_PKS
- Opintojakso
- JTO03-ULJ
Arviointiasteikko
Hyväksytty - Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson käytyään opiskelija
• tekee näkyväksi omaa ammatillista toimintaa ohjaavia teoreettisia lähtökohtia ja osaa soveltaa niitä järjestötyön toimintakonteksteihin
• osaa ennakoida järjestötyön ammatillisia osaamistarpeita kehityshakuisesti
• tietää osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen käytäntöjä ja mahdollisuuksia
• kykenee arvioimaan itseohjautuvuuden sekä itsen ja oman työn johtamisen tekijöitä
• tiedostaa ja osaa markkinoida erityisosaamistaan järjestötyön ammattilaisena ja kehittäjänä
Sisältö
• Ammatillista toimintaa ohjaava teoreettinen perusta
• Järjestötyön muuttuviin osaamistarpeet ja niihin vastaaminen
• Järjestötyössä hankitun informaalin osaamisen tunnistaminen, osaamisen validointi ja jatkuva oppiminen
• Itseohjautuvuus, itsen ja oman työn johtaminen, resilienssi
• Osaamisen näkyväksi tekeminen, brändäys ja markkinointi
Opetusmenetelmät
Tavoitteena on, että opintojakso muodostaa opiskelijalle tulevaisuuteen suuntaavaa ammatillista ajattelua ja uratarinaa kehystävän jatkumon. Toteutus perustuu pitkälti käänteisen oppimiseen. Sisällöllinen painotus on uusia mahdollisuuksia avaavassa, järjestötyössä tarvittavassa osaamisessa.
Opintojakson teemaan virittäydytään tulevaisuuden osaaminen -ennakkoaineistoilla ja -tehtävällä, jonka perusteella työskennellään ja jota reflektoidaan ensimmäisessä webinaarissa. Webinaaria seuraa artikkeliin pohjautuva pari- tai pienryhmäpohdinta tulevaisuuslukutaidon merkityksestä järjestötyössä. Opintojakso päättyy toisen webinaarin jälkeen palautettavaan tulevaisuuteen suuntaavaan uratarinaan/portfolioon: Mikä järjestötyön tulevaisuudessa on mahdollista, todennäköistä tai toivottavaa? - Miten haluan ja voin ammatillisesti edistää tuota tulevaisuutta?